Реформування лісового господарства – вимога часу

Начальник Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства А.О. Бондар провів нараду з питання реформування держпідприємств лісового господарства. У нараді взяли участь директори держлісгоспів, заступники начальника, головні спеціалісти ВОУЛМГ.
Історія розвитку лісогосподарських підприємств Вінниччини нараховує більше 100 років. Щоразу реформи проводилися  під тогочасні вимоги та можливості для виконання завдань тогочасного періоду. З розвитком сучасних інформаційних технологій змінився і підхід до формування структури лісогосподарських підприємств.
Питання реформування лісового господарства держави обговорюється вже не перший рік. Лісівники України вивчали досвід роботи лісівників Польщі, Німеччини, Прибалтики, Білорусі та інших держав. Зрозуміло, що будь-яка модель лісогосподарювання не може автоматично переноситися на лісове господарство України.
Враховуючи екологічну, економічну та соціальну роль лісів, на думку фахівців лісового господарства доцільно при реформуванні дотримуватися базових принципів – збереження    держпідприємств лісового господарства як юридично самостійного господарюючого суб’єкта державної форми власності.
В умовах загальнодержавного реформування адміністративного устрою з врахуванням децентралізації у Вінницькій області з 27 районів створено 6, при реформуванні лісогосподарських підприємств враховано умови децентралізації та з 11 діючих державних лісогосподарських та лісомисливських підприємств створюється 5 укрупнених, які практично територіально розміщені в межах новостворених районів, вирівнюючи ресурсну і фінансову базу підприємств.     
В ході реформування усі зміни мають бути виважені і комплексні. У процесі реформування для нас найголовніше – зберегти фахових спеціалістів і забезпечити ефективне господарювання новоутворених держлісгоспів з питань охорони, захисту, відтворення, підвищення продуктивності лісових насаджень, посилення їх корисних властивостей.
 Одним із джерел поліпшення фінансового стану при укрупненні лісогосподарських підприємств буде економічний ефект від скорочення адміністративних витрат, передбачених на утримання апарату управління лісогосподарських підприємств та відчуження адміністративних будівель (залишкова вартість цих будівель залишиться на розвиток підприємства, а перевищення залишкової вартості в результаті аукціону буде перераховано до бюджету).
Лісівники вміють ефективно господарювати. Але своє вагоме слово у цьому процесі реформування має сказати держава. Наприклад, при існуючій системі оподаткування, навіть укрупнені держлісгоспи не зможуть мати високої рентабельності. Адже сьогодні держава на догляд за державним лісовим фондом Вінниччини коштів не виділяє. Значить, їх потрібно заробити самостійно. А для цього саме держава має створити відповідні умови.
Внесення змін Кабінетом Міністрів України у систему оподаткування дасть додатковий фінансовий ресурс, що забезпечить фінансову стійкість та розвиток усіх новоутворених держлісгоспів Вінниччини, в тому числі сучасне технічне переоснащення лісогосподарських підприємств. 
Дане реформування є частиною інституційних змін, що сприятиме комплексному реформуванню та розвитку лісового господарства держави.